Close

Metodyka CustomerCentric Selling sposobem na udaną sprzedaż

W czasach, kiedy konkurencja na rynku jest ogromna, a koszyk produktów bardzo złożony trudniej jest pozyskiwać nowych klientów. Trzeba przyjąć spójną strategię sprzedażową. Chaotyczne działania nie są dobrym pomysłem. Potrzeba chęci i zaangażowania, a także dokładnej analizy prowadzonych przedsięwzięć.

Czym jest metodyka CustomerCentric Selling?

Jednym ze skuteczniejszych sposobów na efektywne działania sprzedażowe jest metodyka CustomerCentric Selling. Ta mało znana technika jest nad wyraz prosta. Najogólniej rzecz biorąc pomaga w systematyzowaniu podejmowanych działań i wytyczaniu wspólnej strategii. Dostarcza wszystkiego co pozwala na sprawne i profesjonalne prowadzenie projektów. To stworzenie modelu zarządzania sprzedażą B2B dla menadżerów zespołu, których zadaniem jest spójne kierowanie pracami w grupie. Metodyka CustomerCentric Selling wyznacza nowe standardy. Dostarcza mierników i narzędzi do ciągłego podnoszenia możliwości w zespole i bezpośrednio wpływa na efektywność sprzedaży. To również narzędzie, które można wykorzystywać na każdym z etapów transakcji, bo praca handlowca jest traktowana jako proces, który składa się z kilku elementów. Pierwszym jest pozyskanie klienta, a kolejne to dopasowanie odpowiedniego produktu i realizacja zamówienia.

Klient jest najważniejszy

W centrum podejmowanych działań jest zawsze klient. To myśl przewodnia metodyki CustomerCentric Selling. Podejmowane działania trzeba maksymalnie dopasować do kontrahenta. Muszą one w pełni odpowiadać na jego potrzeby, a zadaniem całego zespołu jest znalezienie odpowiedniego rozwiązania i wypracowanie sposobu komunikacji. To ważne, bo pozwala szybko wyjaśnić nawet najbardziej zawiłe problemy i upraszcza schemat porozumiewania się. Trzeba pamiętać, że usługa lub produkt muszą być dostosowane do zainteresowanego. Należy bardzo uważnie słuchać co mówi klient, by dobrać rozwiązanie szyte na miarę. Tylko takie podejście gwarantuje stałe zyski i wysokie obroty w firmie, a tym samym zapewnia dynamiczny rozwój.

Dbaj o stałych kontrahentów

Równie ważni, a może nawet ważniejsi, są stali klienci, bo to oni stanowią podwaliny firmy. Dostarczają systematycznego dochodu, a tym samym zapewniają stabilny rozwój firmy. Owszem nowe leady też mają duże znacznie, jednak to kontrahenci, z którymi firma współpracuje przez wiele lat stanowią prawdziwy skarb. Trzeba o nich dbać. Dobrym pomysłem jest wysyłanie życzeń z okazji urodzin lub świąt. Należy też raz na jakiś czas się przypominać, by dowiedzieć się, czy klienci są zadowoleni z naszych usług. W ten sposób poczują się docenieni, a jeśli będą chcieli zmodyfikować zamówienia można im to w każdej chwili umożliwić. Niezależnie jednak, czy będziemy zabiegać o starych, czy też nowych partnerów musimy działać według określonego schematu. Wszystko powinno być zapalnowane. Bardzo w tym pomaga metodyka CustomerCentric Selling, która znajduje zastosowanie zarówno w małych, jak i większych firmach, porządkując podejmowane działania.

© 2024 Trafne Myśli | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.