Close
Koncepcja opakowań

Księgi znaków: dlaczego producent opakowań musi dostosować się do niej?

Każda firma, większa lub mniejsza, której zależy na tym, by stać się rozpoznawalną musi zadbać o swój wizerunek. W tym celu tworzy się księgę znaków, w której opisuje się elementy związane z identyfikacją, takie jak: kolor czcionki firmowej, barwy logo, przykładowy wygląd ofert, kolory wykorzystywane w materiałach promocyjnych.

Opakowanie musi pasować do wizerunku firmy

Na wygląd opakowania trzeba zwrócić uwagę już w fazie projektu. W księdze znaków powinny być szczegółowo opisane barwy, które muszą być stosowane w materiałach reklamowych. Rozbieżność nawet o jeden odcień to duży błąd. Z pozoru jest to nieistotne, ale jednak inaczej nie da się budować spójnej strategii. Klient musi kojarzyć dany produkt z firmą. Stąd tak ważne jest, by producent opakowań dostosował się do tego wymogu. Można mu dostarczyć gotowy projekt, który będzie musiał wydrukować lub zlecić, by sam zajął się wszystkim od A do Z.

Wymyśl chwytliwe hasło

Na decyzje zakupowe wpływa wiele czynników. Nie bez znaczenie jest wygląd. Klienci często „kupują” oczami. Jeśli spodoba im się pudełko, a cena konkurencyjnych marek jest podobna, to postawią na produkt, który bardziej przypadnie im do gustu. Kolejną rzeczą, która wpływa na wybór są slogany reklamowe. Producent opakowań może je umieścić w widocznym miejscu, ale często te same zwroty występują dodatkowo w reklamie, prasie, telewizji. To sprawia, ze konsument jest z nimi „zaprzyjaźniony”. W efekcie nawet, jeśli nigdy wcześniej nie kupował danej rzeczy to przez to, że wszędzie się ona pojawia, można odnieść wrażenie, że jest dobra i wszyscy ją kupują.

To oczywiście chwyt reklamowy i to jeden z wielu, ale zdaje egzamin. Slogan powinien być prosty, ale w swojej wymowie zawierać wszystkie najważniejsze cechy produktu. Tylko tak może zostać na długo zapamiętany i pozytywnie kojarzony przez konsumentów. Jego ułożenie najlepiej jest powierzyć profesjonalnej agencji reklamowej, która zna się na rzeczy i wie co zrobić, by sprzedaż była jeszcze większa.

Znajdź dobrą firmę produkująca opakowania

Najważniejszą chyba rzeczą jest znalezienie firmy, która zajmie się produkcją opakowań. Na rynku jest wprawdzie kilu wykonawców, ale nie wszyscy są w stanie podołać zadaniu. Niektórzy działają nieefektywnie i nie potrafią terminowo wywiązać się z realizacji. Najgorszym błędem jest jednak zły wydruk koloru, który nie będzie identyczny z księgą znaków.

Oczywiście mamy pełne prawo, by nie przyjąć trefnego towaru, ale może to powodować sporo problemów i znacznie opóźni wejście nowego produktu na rynek. Stąd tak ważne jest, by producent opakowań wywiązał się ze zlecenia i zrobił wszystko tak, jak należy. Powszechnie stosowaną praktyką jest zlecenie wydruku kilku egzemplarzy testowych i sprawdzenie, czy są zgodne z przyjętymi założeniami i projektem. Jeśli wszystko jest dobrze wykonane, można zaryzykować i zlecić przygotowanie większej partii materiału. W ten sposób wyprodukujemy opakowania na czas i przynajmniej ta kwestia nie opóźni produkcji.

© 2020 Trafne Myśli | WordPress Theme: Annina Free by CrestaProject.