Close

Fascynująca różnorodność upominków

Osoby, które często uczestniczą w prelekcjach, promocjach i spotkaniach firmowych, na pewno posiadają w swojej kolekcji całą gamę różnorodnych gadżetów reklamowych. Niektóre z takich produktów to prawdziwe cacuszka, które dodatkowo można wykorzystać w pracy.

Co można dostać jako upominek firmowy?

Rodzaj i specyfika produktów reklamowych zależą od oferty firmy, przynajmniej po części. Koncern zajmujący się produkcją sprzętu komputerowego może oferować na przykład podkładki pod myszy, a jeśli klientom rozdawane są zwyczajowe gadżety reklamowe, upominki firmowe, kubki reklamowe, przeważnie posiadają zdobienia w „informatycznym” stylu. Pomaga to kojarzyć firmę z produktem i od razu wiązać ją w pamięci z konkretnym wachlarzem ofertowym.

Ponieważ upominki firmowe nie są przeważnie drogimi przedmiotami, nacisk kładziony jest raczej na ich wyjątkowość i swoistość, a także funkcjonalność zamkniętą w małej, efektownej formie. Ładnie wykończone produkty tego typu mogą stanowić ozdobę biur lub przydawać się na co dzień na przykład podczas pracy w terenie. Użyteczność tych rozwiązań gwarantuje częsty i raczej przyjemny kontakt z reklamą umieszczoną na ich powierzchni w formie nadruku.

Dopasowanie do potrzeb klienta

Klientami bywają różne osoby, można też nastawiać sprzedaż na inne firmy, więc zamysł gadżetu reklamowego może być dopasowany do profilu, jaki reprezentuje potencjalny klient. Stąd pomysł na np. wskaźniki laserowe z efektownym logiem dla osób często biorących udział w prelekcjach i odczytach, podkładki pod mysz dla informatyków bądź etui na wizytówki, telefony komórkowe dla tych, którzy dużo podróżują i prowadzą własny biznes. Nie ma większego sensu np. wręczanie kubków reklamowych tym, którzy nie będą mieli gdzie ich postawić.

Klienci prywatni, a więc osoby prowadzące gospodarstwo domowe, uczące się, itd., mogą być zadowolone właśnie z wymienionych kubków, a także z przeróżnych bibelotów (niektóre firmy oferują właśnie takie gadżety reklamowe), maskotek bądź zawieszek. Tutaj jednak o wiele trudniej jest wymusić dużą funkcjonalność takiego rozwiązania, gdyż główna funkcja będzie raczej ozdobna. Dlatego firmy starają się, by wygląd i charakter produktu odpowiadał zainteresowaniom i potrzebom potencjalnego klienta.

Gwarancja zadowolenia

Firma, stosując takie formy promocji, nie oczekuje od klientów wdzięczności za prezenty lub też chęci otrzymania większej ich liczby – ważne jest co innego, wytworzenie pewnej więzi lojalnościowej i przekonanie obdarowanej osoby, że produkty lub usługi firmy są najwyższej jakości, wygodne i odpowiadające zapotrzebowaniu. Stąd też tak duży nacisk kładziony na estetykę. Gadżety reklamowe produkowane są seryjnie, a mimo to zwraca się uwagę na wykończenie i ogólny efekt – co, jeśli produkt taki będzie się szybko psuł i rozpadał?

Budowanie skutecznej więzi można opierać na atrakcyjnych, umilających życie rozwiązaniach, które będą naprawdę przydatne. Część firm nie zdaje sobie sprawy, że to aż tak ważne, więc zdarzają się sytuacje, w których kubki reklamowe trafiają od razu na zaplecza czy do pakamer, gdyż są po prostu brzydkie, produkowane „byle jak”, niskiej jakości.

Tekst powstał we współpracy z firmą Pola Studio